FANDOM

Toaru Majutsu no Index Volume 01 is the first volume released for the Toaru Majutsu no Index Manga.

The tankoubon details the introduction of the main characters Kamijou Touma and Index, and deals with the plot of the Index Arc and ends just after Index experiences the effects of the Collar.

Publisher's SummaryEdit

Magic x Science! What will happen when the two meet!?

On a certain day, a pure white sister has fallen onto the balcony of unfortunate boy Kamijou Touma's room!? The highly popular light novel’s majestic manga adaptation!

Key CharactersEdit

ChaptersEdit

GalleryEdit

Localized ReleasesEdit

ChineseEdit

魔法禁書目錄 集數 1
A Certain Magical Index Manga v01 Chinese cover
Information
Release Date ‪中文(台灣)‬ April 15, 2011[2]
ISBN-13 ‪中文(台灣)‬ ISBN 978-986-287-042-6
故事發生在一座將超能力視為「一般科學」的反超自然學園都市。

高中生上条當麻的房間裡,突然出現了一位從天而降的白衣修女。 她自稱為「禁書目錄」,是從魔法世界逃出來的, 但是上条卻因為她,而就此一頭栽進了超自然現象的世界……

ItalianEdit

A Certain Magical Index Manga Volumi 01
A Certain Magical Index Manga v01 Italian cover
Information
Release Date Italiano February 22, 2012[3]
Number of Pages 176 pages
Toma Kamijo è un liceale come tanti... Anzi, a dire il vero no, perché nella città-studio in cui vive “normalità” significa possedere poteri extrasensoriali potenziati dalla scienza e dalla tecnologia, mentre lui non ne possiede. L’unica capacità speciale di cui è dotato risiede nel suo braccio destro, in grado di annullare qualunque potere ESP. In questo scenario piuttosto fuori dal comune, il nostro protagonista trova svenuta sul balcone del suo appartamento una piccola suora dai capelli argentati, completamente vestita di bianco: lei si chiama Index, ed è dotata della straordinaria abilità di memorizzare qualunque cosa. A causa degli importanti segreti che custodisce si è trovata costretta a fuggire da nemici intenzionati a “derubarla”... Inizia così per la strana coppia un’intricata avventura nel mondo magico delle persone dotate di poteri paranormali!

FrenchEdit

A Certain Magical Index Manga Tomes 01
A Certain Magical Index Manga v01 French cover
Information
Release Date Français July 5, 2012[4]
ISBN-13 Français ISBN 978-2-35592-413-2
Number of Pages 180 pages

EnglishEdit

A Certain Magical Index Volume 1
A Certain Magical Index Manga v01 cover
Information
Release Date English May 19, 2015[5]
ISBN-13 English ISBN 978-031-630-222-7
Touma Kamijou just can't catch a break. He might live in Academy City, a place full of more super-powered students than you can shake a stick at, but his only superpower is his supernatural lack of ability. He wants nothing better than to keep a low profile, but when a girl named Index comes into his life, it gets more complicated and dangerous than ever!

ReferencesEdit

  1. Index Volume 1: (Japanese) Square Enix
  2. 魔法禁書目錄 (1) from Kadokawa Taiwan (Chinese). Retrieved on 30/12/12.
  3. Scheda di A Certain Magical Index 01 su Star Comics (Italian). Retrieved on 16/2/14.
  4. A Certain Magical Index T01 from Ki-Oon Editions (French). Retrieved on 26/12/12.
  5. Volume 1 English: Yen Press