FANDOM

Toaru Majutsu no Index Volume 04 is the fourth volume released for the Toaru Majutsu no Index Manga.

The tankobon details the latter half of the Sisters Arc, where Touma, after being struck down by Mikoto, discovers a way on how to stop the experiments with the Sisters, confronting Accelerator and beating him on his own. It includes the fight between Touma and Accelerator, and ends just after Index visits Touma in his hospital room.

Publisher's SummaryEdit

Radio Noise Arc, finally at the climax!

A mass slaughter in the name of an experiment; using Misaka’s sisters and Accelerator, who aims to become a Level 6. In order to stop this cursed experiment, Touma’s answer is...!?

Key CharactersEdit

ChaptersEdit

GalleryEdit

Localized ReleasesEdit

ChineseEdit

魔法禁書目錄 集數 4
A Certain Magical Index Manga v04 Chinese cover
Information
Release Date ‪中文(台灣)‬ May 28, 2011[2]
ISBN-13 ‪中文(台灣)‬ ISBN 978-986-287-185-0
御坂美琴的「妹妹們」原來只是為了讓等級5超能力者「一方通行」進化為等級6而製造出來的複製人。

面對此等慘無人道的實驗及大量殺戮, 上条當麻決定以「最弱」的右手,挑戰學園都市「最強」的超能力者。 究竟,這場戰鬥的結果會如何呢……?

ItalianEdit

A Certain Magical Index Manga Volumi 04
A Certain Magical Index Manga v04 Italian cover
Information
Release Date Italiano August 23, 2012[3]
Number of Pages 192 pages
Toma Kamijo è un liceale come tanti... Anzi, a dire il vero no, perché nella città-studio in cui vive “normalità” significa avere poteri extrasensoriali potenziati dalla scienza e dalla tecnologia, e Toma non ne possiede! L’unica capacità speciale di cui è dotato risiede nel suo braccio destro, in grado di annullare qualunque potere ESP. La situazione si complica quando il nostro protagonista si trova a prendersi cura di Index, custode di importanti segreti costretta a fuggire da nemici intenzionati a carpirle preziose informazioni. In questo numero il ragazzo affonta Mikoto, determinata a farla finita perché non sopporta più il senso di colpa per ciò che è accaduto a causa del suo DNA. Toma non vuole assolutamente che la giovane compia un gesto estremo, e quando lei lo sfida attaccandolo con una potente scarica elettrica non fa nulla per difendersi...

FrenchEdit

A Certain Magical Index Manga Tomes 04
A Certain Magical Index Manga v04 French cover
Information
Release Date Français November 15, 2012[4]
ISBN-13 Français ISBN 978-2-35592-459-0
Number of Pages 194 pages

EnglishEdit

A Certain Magical Index Volume 4
A Certain Magical Index Manga v04 cover
Information
Release Date English January 19, 2016[5]
ISBN-13 English ISBN 978-0-316-34597-2
The horrifying experiment to make Accelerator into an all-powerful Level Six has commenced--and it involves the wholesale slaughter of the little sisters cloned from Mikoto Misaka. Can Touma find a way to stop the seemingly invincible Accelerator? Could it be that weakness is stronger than strength could ever be?

ReferencesEdit

  1. とある魔術の禁書目録 4 | SQUARE ENIX (Japanese). Retrieved 31/08/18.
  2. 魔法禁書目錄 (4) from Kadokawa Taiwan (Chinese). Retrieved on 30/12/12.
  3. Scheda di A Certain Magical Index 04 su Star Comics (Italian). Retrieved on 6/12/14.
  4. A Certain Magical Index T04 from Ki-Oon Editions (French). Retrieved on 26/12/12.
  5. A Certain Magical Index, Vol. 4 (manga) from Hatchette Book Group. Retrieved on 09/01/15.